Any rere any, un té la sensació que l’estiu no acaba de començar del tot fins que no arriba el Cinema a la Fresca a la Sala Montjuïc. Enguany, el certamen assoleix la 12ª edició totalment embalat i demostrant que la seva oferta cinematogràfica segueix mantenint un nivell molt alt. Un cop més, la programació inclou alguns dels films més elogiats durant els últims dos anys (bona part d’ells formen part dels corresponents Top10 anuals en aquest blog) i hi afegeix un parell o tres de grans clàssics de la història del setè art, per acabar oferint un total de 16 pel·lícules que es projectaran del 6 de juliol al 8 d’agost. L’escenari, com sempre, seran els jardins del Castell de Montjuïc, on es pot gaudir el cinema d’una forma diferent i fins i tot les pel·lícules ja conegudes prenen un caire especial.
Aquest és el programa complet de Cinema a la Fresca 2014 a la Sala Montjuïc. Totes les pel·lícules comencen entre les 22:00 i les 22:20, i van precedides d’un concert i/o un curtmetratge.
- 6 JULIOL – Gravity (Alfonso Cuarón, 2013). La gran sensació cinematogràfica de 2013 a nivell visual. L’espai exterior, com no l’havíem vist ni viscut fins ara (tràiler / crítica).
- 7 JULIOL – Blue Jasmine (Woody Allen, 2013). Cate Blanchett acapara tots els mèrits (Oscar inclòs) d’una de les pel·lícules de nivell mig de Woody Allen (tràiler / crítica).
- 9 JULIOL – Desayuno con Diamantes (Blake Edwards, 1961). Tot un clàssic dels anys 60 recordat per oferir la imatge més atractiva i icònica d’Audrey Hepburn (tràiler).
- 11 JULIOL – Django Desencadenado (Quentin Tarantino, 2012). L’esperat western de Tarantino no va decebre ningú: sang, humor, talent i diàlegs brillants (tràiler / crítica).
- 14 JULIOL – En la Casa (François Ozon, 2012). Una dels recents films francesos més premiats elogiats. Explica la interessant relació entre un professor i un alumne seu (tràiler).
- 16 JULIOL – Grease (Randal Kleiser, 1978). Sobren presentacions de cap mena per al musical més popular de la història del cinema. Montjuïc serà una sala de ball (tràiler).
- 18 JULIOL – Metropolis (Fritz Lang, 1927). Una de les pel·lícules clau dels inicis del setè art, primera font d’inspiració per a tot el cine futurista i de ciència-ficció (tràiler).
- 21 JULIOL – Short Term 12 (Destin Cretton, 2013). El Festival Americana fa la seva aportació amb un dels títols independents nord-americans de més èxit recentment (tràiler).
- 23 JULIOL – Shame (Steve McQueen, 2011). Brutal drama sobre l’addicció al sexe, amb un gran Michael Fassbender. Va liderar el meu Top10 personal de fa dos anys (tràiler / crítica).
- 25 JULIOL – La Vida de Adèle (Abdellatif Kechiche, 2013). Tot i que es va sobrevalorar un pèl, la intensa història entre Adèle i Emma va impactar a molts l’any passat. (tràiler / crítica).
- 28 JULIOL – Searching for Sugar Man (Malik Bendjelloul, 2012). El documental estrella dels últims anys. Una captivadora història d’humilitat i gratitud (tràiler / crítica).
- 30 JULIOL – La Caza (Thomas Vinterberg, 2012). Una falsa acusació pot destrossar la vida d’un home, i si no que li preguntin a Mads Mikkelsen. Notable drama (tràiler / crítica).
- 1 JULIOL – El Padrino (Francis Ford Coppola, 1972). No fa falta discutir si és o no la millor pel·lícula de la història, simplement és història pura del cine i punt. Imprescindible (tràiler).
- 4 AGOST – Submarine (Richard Ayoade, 2010). Celebrada producció independent britànica que presenta un retrat de l’adolescència amb un estil molt personal (tràiler).
- 6 AGOST – El Viento se Levanta (Hayao Miyazaki, 2013). El mestre de l’animació japonesa s’acomiada amb un film més sobri, però d’immensa qualitat (tràiler / crítica).
- 8 AGOST – Sessió sorpresa!
Ens veiem al Castell!
Font: Sala Montjuic
Retroenllaç: 9è ANIVERSARI M.A.CONFIDENTIAL | M.A.Confidential