Aquestes són algunes de les estrenes més destacades de l’any que acabem de començar. El mes previst de cada estrena és el vigent a dia d’avui, però podria haver-hi variacions coneixent com funcionen les distribuïdores en aquest país.
GENER
- Más Allá de la Vida (Clint Eastwood). El mestre Eastwood es passa al thriller sobrenatural.
- Camino a la Libertad (Peter Weir). Drama èpic amb Ed Harris i Colin Farrell.
- También la Lluvia (Icíar Bollaín). La pel·lícula escollida per representar Espanya als Oscars.
- The Green Hornet (Michel Gondry). Nova adaptació de còmic de superherois.
- El Demonio Bajo la Piel (Michael Winterbottom). Una de cinema negre a càrrec de Winterbottom.
- Animal Kingdom (David Michod). La gran triomfadora del passat festival de Sundance.
FEBRER
- 127 Horas (Danny Boyle). Un drama de supervivència que promet emocions fortes, amb James Franco.
- I’m Still Here (Casey Affleck). El fals documental amb què Joaquin Phoenix va revolucionar Hollywood.
- Valor de Ley (Joel i Ethan Coen). Remake del western clàssic, amb el gran Jeff Bridges.
- Cisne Negro (Darren Aronofsky). Una de les grans candidates a l’Oscar d’aquest any, amb Natalie Portman.
- Winter’s Bone (Debra Granik). Una de les pelis independents més premiades de 2010.
MARÇ
- Rango (Gore Verbinski). Esperada pel·lícula d’animació western amb Johnny Depp posant la veu principal.
- Nowhere Boy (Sam Taylor Wood). Biopic de l’adolescència de John Lennon i la creació dels Beatles.
- Torrente 4: Lethal Crisis (Santiago Segura). Nova seqüela del famós i desastrós detectiu.
- Sucker Punch (Zack Snyder). Cine fantàstic i d’acció als anys 50 al més pur estil visual de 300.
- La Deuda (John Madden). Interessant thriller amb Sam Worthington i Helen Mirren.
- Gnomeo y Julieta (Kelly Asbury). Adaptació en clau d’humor de la famosa història d’amor.
ABRIL
- Thor (Kenneth Branagh). Adaptació a la gran pantalla del famós còmic mitològic.
- Hanna (Joe Wright). Thriller d’aventures sobre una jove assassina a sou.
- Invasión a La Tierra: Batalla Los Ángeles (Jonathan Liebesman). Enèsima invasió alienígena.
- Río (Carlos Saldanha). Prometedora peli d’animació amb sabor brasiler del creador d’Ice Age.
- Scream 4 (Wes Craven). Nova seqüela de la màscara de terror més famosa del cinema.
- Four Lions (Christopher Morris). Controvertida comèdia britànica sobre el terrorisme islàmic.
MAIG
- Piratas del Caribe 4: En Mareas Misteriosas (Gore Verbinski). Nova ració de pirates, ara amb Penélope Cruz.
- Unknown (Jaume Collet-Serra). Thriller d’intriga de director català i amb Liam Neeson al capdavant.
- Senna (Asif Kapadia). Documental sobre la vida del malaurat pilot brasiler de Fórmula 1.
- La Soledad de los Números Primos (Savero Costanzo). Drama sobre la discapacitat a l’adolescència.
- Source Code (Duncan Jones). El director de Moon torna amb un thriller de ciència-ficció amb Jake Gyllenhaal.
JUNY
- Cars 2 (Brad Lewis, John Lasseter). L’aposta de Pixar per aquest any és una nova seqüela.
- Kung Fu Panda 2 (Jennifer Yuh). Una altra seqüela, aquest cop del popular panda amant de les arts marcials.
- X-Men: First Class (Matthew Vaughn). Nova entrega de la prolífica saga de X-Men.
- Resacón en Las Vegas 2 (Todd Phillips). Continuació de la divertida i exitosa comèdia de 2009.
- Super 8 (J.J. Abrams). Intrigant nova proposta del sempre interessant creador de Lost.
JULIOL
- Linterna Verde (Martin Campbell). Una altra adaptació de superheroi de còmic.
- Paul (Greg Mottola). Retorn de la parella Simon Pegg – Nick Frost, amb un convidat sorpresa.
- Harry Potter y Las Reliquias de la Muerte: Parte II (David Yates). Desenllaç final (?) de la saga del jove mag.
- Transformers 3 (Michael Bay). Tercera entrega de la saga robòtica, aquest cop sense Megan Fox.
- Larry Crowne (Tom Hanks). Comèdia protagonitzada pel mateix Hanks i Julia Roberts.
AGOST
- Cowboys and Aliens (Jon Favreau). Estranya mescla entre western i extraterrestres, amb Daniel Craig i Harrison Ford.
- Los Pitufos (Raja Gosnell). Adaptació a la gran pantalla i en 3D de la famosa sèrie de dibuixos animats.
- Captain America: The First Avenger (Joe Johnston). Més adaptacions de còmic, ara el Capità Amèrica.
- Destino Final 5 (Steven Quale). Cinquena entrega de la saga de terror i intriga.
- Conan El Bárbaro (Marcus Nispel). Remake de la popular peli dels anys 80, sense Schwartzenegger.
SETEMBRE
- War Horse (Steven Spielberg). Torna Spielberg, amb una història ambientada a la 1ª Guerra Mundial.
- Medianoche en París (Woody Allen). La dosi anual d’Allen, aquest cop a París i amb Carla Bruni de convidada d’honor.
- Jane Eyre (Cary Fukunaga). Adaptació de la famosa novel·la, amb Mia Wasikowska com a protagonista.
OCTUBRE
- Las Aventuras de Tintín: El Secreto del Unicornio (Steven Spielberg). Segona ració seguida de Spielberg, ara adaptant el famós còmic.
- Los Tres Mosqueteros (Paul W.S. Anderson). Remake amb Orlando Bloom, Christoph Waltz i Milla Jovovich.
- Intruders (Juan Carlos Fresnadillo). Thriller sobrenatural ambientat a Madrid, amb Clive Owen i Daniel Bruhl.
- The Killer Elite (Gary McKendry). Acció pura i dura amb Robert de Niro i Jason Statham.
- El Capitán Trueno y el Santo Grial (Antonio Hernández). Adaptació del popular personatge de còmic espanyol.
NOVEMBRE
- Immortals (Tarsem Singh). Acció mitològica a l’Antiga Grècia amb Mickey Rourke i John Hurt.
- La Piel Que Habito (Pedro Almodóvar). Fosca història de venjança d’un cirurgià.
- Acero Puro (Shawn Levy). Acció futurista ambientada al món de la boxa, però amb robots enlloc d’humans.
- Contagion (Steven Soderbergh). Drama sobre un grup de doctors que ha d’acabar amb un virus mundial.
- Happy Feet 2 (George Miller). Seqüela de la simpàtica història d’animació dels pingüins balladors.
DESEMBRE
- Misión Imposible 4 (Brad Bird). Nova entrega de la famosa saga d’acció, amb Tom Cruise com a protagonista un cop més.
- Hugo Cabret (Martin Scorsese). Incursió al 3D de Scorsese adaptant aquesta novel·la infantil.
- Los Hombres que No Amaban a las Mujeres (David Fincher). Remake americà de la famosa trilogia de Stieg Larsson.
- Dream House (Jim Sheridan). Thriller de terror amb Daniel Craig, Rachel Weisz i Naomi Watts.
- Sherlock Holmes 2 (Guy Ritchie). Seqüela de la nova adaptació del detectiu londinenc, amb Robert Downey Jr i Jude Law.
- Gato con Botas (Chris Miller). Spin-off de Shrek protagonitzat pel gat amb botes i la seva espasa.
SENSE DATA CONFIRMADA
- The Fighter (David O. Russell). Una de les que apunten als Oscars, amb Mark Wahlberg i Christian Bale.
- Somewhere (Sofía Coppola). Quarta pel·lícula de la directora, guanyadora a Cannes 2010.
- Rabbit Hole (John Cameron Mitchell). Drama amb Nicole Kidman i Aaron Eckhart.
- [REC] Genesis (Paco Plaza). Preqüela que explicarà els orígens del virus de [REC].
- The Tree of Life (Terrence Malick). Aventures i ciència-ficció amb Brad Pitt i Sean Penn.
- Eva (Kike Maíllo). Producció catalana de ciència-ficció amb Daniel Bruhl.
- 13 (Géla Babluani). Remake de la impactant 13 Tzameti, amb Jason Statham i Mickey Rourke.
- Casino Jack (George Hickenlooper). Comèdia biogràfica d’un multimilionari, amb Kevin Spacey.
- Cemetery Junction (Ricky Gervais). Comèdia dels anys 70 dels creadors de The Office.
- Creation (Jon Amiel). Biografia de Charles Darwin, amb Paul Bettany i Jennifer Connelly.
- A Dangerous Method (David Cronenberg). Sigmund Freud segons Cronenberg, amb Viggo Mortensen.
- Restless (Gus Van Sant). Nou drama del controvertit director, amb Mia Wasikowska de protagonista.
- The Kids Are All Right (Lisa Chodolenko). Drama amb Julianne Moore, Annette Bening i Mark Ruffalo.
wow!!! quin tros de llista tio!!
Haig de dir (que personalment tinc preferència per les pelis d’animació) que el tràiler de Rango m’ha deixat FLIPAT! aquesta si que no me la perdo!!
M'agradaM'agrada
Pero qué foto chunga has puesto de Green Lantern? Es una de Chris O donnell vestido de robin pero photoshopeada. Busca una de Ryan Reynolds, hombre.
Yo ya he visto la de Cemetry Junction bajadita y me gustó bastante. Historia sencilla (por no decir previsible) pero graciosa y con mucha sensación de buen rollo.
De las demás, lo que más alucinado me tiene es que Brad Bird vaya a dirigir su primera peli de imagen real y que sea Misión imposible 4. No sé muy bien qué saldrá de ahí, pero puede molar.
M'agradaM'agrada
Glups, ya la he cambiado, jejeje. Sí, Cemetery Junction ya lleva dos años de retraso, así que al final habrá que recurrir a otros medios… Y lo de Brad Bird es impactante, a ver cómo se desenvuelve con Tom Cruise en vez de Bob, Mr. Increible. Por cierto, veo que no has dicho nada de Spielberg, ya no le quieres? 😉
cabistron, gràcies!!! Ha estat una bona currada, sí, jejeje. En efecte, Rango té molt bona pinta. És el cas contrari de Brad Bird, ja que Gore Verbinski es passa al cinema d’animació. A veure com li surt…
M'agradaM'agrada
No veig Black Swan per enlloc…
M'agradaM'agrada
Pues de Spielberg espero que la peli de Tintín sea la hostia (también porque están ahí metidos Edgar Wright y Steven Moffat), pero intento no emocionarme mucho porque visto lo visto en Beowulf, Polar Express y demás engendros con motion capture, tiene posibilidades de ser un horror estético.
Y la del caballo y el niño en la Primera Guerra Mundial, pues hombre, a lo mejor sorprende y acaba siendo un nuevo ET, pero a priori la trama no me tiene muy emocionado.
No como Cowboys and Aliens, que sí que estoy deseando verla. Tengo mucha fe en Jon Favreau y en Lindelof (a pesar del finalde Perdidos).
M'agradaM'agrada
Lídia, torna a mirar al mes de febrer 😉
Breixo, a mí “Cowboys and Aliens” también me fascina bastante, jejeje. Puede ser una buena ida de olla, pero el planteamiento promete bastante. Tintin me da bastante miedo, en cambio “War Horse” puede salir bien, Spielberg es mucho Spielberg. Visto lo visto, por ahora no pinta demasiado bien el año en general, no?
M'agradaM'agrada