El Cinema a la Fresca a la Sala Montjuic celebra el seu 10è aniversari. Del 29 de juny al 8 d’agost, els jardins del Castell obren les portes un cop més per oferir el millor cinema a l’aire lliure, una activitat que ja s’ha convertit en un dels clàssics de cada estiu a la capital catalana i que marca simbòlicament l’arribada del bon temps. La gran qualitat i també diversitat de la seva programació fa que centenars de persones peregrinin fins el punt més alt de la muntanya de Montjuic, omplint pràcticament totes les sessions. Aquest any, el número de pel·lícules s’ha ampliat fins a 18, i tornen a combinar els títols més exitosos dels últims anys amb grans clàssics del cinema. Una oferta per a tots els gustos i edats, que presenta una oportunitat única per viure el cinema d’una forma diferent.
Aquest és el programa complet de Cinema a la Fresca 2012 a la Sala Montjuïc. Totes les pel·lícules comencen a les 22:15 i van precedides d’un curtmetratge.
- 29 JUNY – Chico & Rita de Fernando Trueba i Javier Mariscal. Aclamada pel·lícula d’animació a ritme de jazz (tràiler).
- 2 JULIOL – En un Mundo Mejor de Susanne Bier. Brillant i colpidor drama danès sobre la intolerància (tràiler/crítica).
- 4 JULIOL – Two Lovers de James Gray. Bon drama romàntic amb Joaquin Phoenix i Gwyneth Paltrow (tràiler).
- 6 JULIOL – Terminator 2 + Carretera al Infierno. La bogeria del Phenomena arriba a la Sala Montjuic! (tràiler 1/tràiler 2).
- 9 JULIOL – Valor de Ley de Joel i Ethan Coen. Un gran western amb la firma dels Coen i un immens Jeff Bridges (tràiler/crítica).
- 11 JULIOL – Pequeñas Mentiras sin Importancia de Guillaume Canet. Divertida comèdia coral francesa (tràiler).
- 13 JULIOL – La Semilla del Diablo de Roman Polanski. Un autèntic clàssic del cinema de terror més inquietant (tràiler).
- 16 JULIOL – Exit Through the Gift Shop de Banksy. Genial documental de l’artista urbà més famós (tràiler/crítica).
- 18 JULIOL – El Discurso del Rey de Tom Hooper. El rei tartamut que va arrasar als Oscars 2011 (tràiler/crítica).
- 20 JULIOL – El Moderno Sherlock Holmes de Buster Keaton. Clàssic de l’humor dels anys 20 amb BSO en directe (fragment).
- 23 JULIOL – Poesía de Lee Chang-dong. Una àvia descobreix el costat més fosc de la vida a través de la poesia (tràiler).
- 25 JULIOL – Los Caballeros las Prefieren Rubias de Howard Hawks. Mítica comèdia musical de Marilyn Monroe (fragment).
- 27 JULIOL – Up de Bob Peterson i Peter Docter. Una de les últimes joies de l’animació de la factoria Pixar (tràiler/crítica).
- 30 JULIOL – También la Lluvia de Icíar Bollaín. Thriller i drama polític sobre les injustícies socials a Bolívia (tràiler/crítica).
- 1 AGOST – Incendies de Denis Villeneuve. Brutal drama de dos germans que investiguen el seu passat (tràiler/crítica).
- 3 AGOST – El Tercer Hombre de Carol Reed. Una obra mestra del cine negre, protagonitzada per Orson Welles (fragment).
- 6 AGOST – Origen de Christopher Nolan. Hipnòtica pel·lícula de ciència ficció que explora els nostres somnis (tràiler/crítica).
- 8 AGOST – Gran Torino o Invictus o Million Dollar Baby de Clint Eastwood. Sessió final a votació del públic.
Ens veiem al Castell!
Font: Sala Montjuic
Retroenllaç: “Cinema a la Fresca” al Castell de Montjuïc | Sala B
Retroenllaç: Citas y fiestas de estos días de julio « DondeCaerme