16 comments on “LOST – 6a TEMPORADA CAP.15

  1. D’aquest capítol es treu 1 pregunta i 1 obervació:
    1.- qui o qué collons és el fum???!!!!
    2.- el Jack s’ha engreixat a saco desde la primera fins a aquesta temporada.

    Per la resta un bon capítol, ja era hora que expliquessin algunes coses.

    Per cert, pot ser casualitat que el Hurley “hey duuuude” i el brother puguin veure i parlar amb els morts??? Perque si aquest havia de ser (en principi) l’escollit, podria ser un guiño cap el Hurley “hey duuuude”??

    M'agrada

  2. El fum negre és l’esperit de Némesis (a qui seguim anomenant així no recordo per què, pq en cap moment es diu el seu nom), que posteriorment agafa la forma corpòrea del Locke. Entenc que aquest és el moment de creació del fum. Ara bé, el que em té descolocat és l’escena amb què va començar el capítol final de la 5a temporada: Jacob i Nemesis a la platja. Se suposa que és anterior a que Jacob el mati, no?

    D’altra banda, no m’ha molat gaire que posessin les imatges de la 1a temporada per evidenciar que els dos cossos eren els esquelets que trobaven Jack i Kate. Crec que l’espectador de Lost és capaç d’interpretar-ho ell solet. De sobte ens prenen per curtets i ens ho dónen tot mastegat?

    A banda d’això, capítol que m’ha fet estar 42 minuts amb els ulls enganxats a la tele i que m’ha agradat, però tampoc entusiasmat excessivament. Sincerament, pensava que aquesta història se la reservarien pel final… No obstant, queda moooolt per saber encara. Per exemple, i vital, qui és la mare falsa, què és la llum, etc etc…

    Ah, i es confirma que el nen que apareixia de tant en tant és Jacob de petit.

    M'agrada

  3. Lo que yo he entendido:

    La intención de la madre (la falsa madre) siempre fue que Némesis fuese su substituto. La madre era el humo negro de aquella época ¿cómo si no iba a poder matar a todo un pueblo y cegar un pozo ella sola? El humo negro es por tanto el protector de la luz y de la isla, no Jacob. Es la falsa madre/humo negro la que se hace pasar por una muerta, la madre verdadera, y hace así que Némesis descubra su verdadero origen. Sabe que es especial y que es el elegido, tiene que seguir su propio camino. Por otro lado, todo lo que hace de engañar a Jacob, hacerle creer que es el elegido con el paripé del vino etcétera es para decirle lo de “nunca entres ahí, es peor que la muerte”. El que entra en el riachuelo con luz ese se convierte en el humo negro y en el protector de la isla. Ella sabía que Némesis la iba a matar y por tanto “liberar” de la carga de ser el humo negro y que Jacob, enfadado, lo iba a tirar al riachuelo. Todo era un plan para que su candidato la sustituyese.
    Lo que no se sabe es si Jacob hoy en día está al tanto de todo y los candidatos que elige son para sustituir al humo negro, o si sigue pensando que él es el elgido y son para sustituirlo a él.

    No sé si algo de esto tiene sentido, pero es lo que a mí me ha parecido viendo el capítulo ¿no?

    Por otro lado, no sé si me convence toda esta explicación de la rueda que hace saltar la isla en el tiempo ¿Cómo sabe némesis todo eso? ¿Cómo sabe qué tiene que construir? y sobre todo ¿Quién lo termina? Espero que haya muchas explicaciones de aquí al final y que no sea todo tan patillero como lo de las reglas éstas: “He hecho que no os podáis matar” y hala, a tomar por saco. Y lo que dice Némesis cuando juegan al juego “Cuando tengas tu juego ya pondrás tú las reglas que te dé la gana”… buf

    M'agrada

  4. Home, jo crec q està clar q el fum negre segueix sent el germà, pero ‘incorpóreo’, i va pillant la imatge d cadàvers de l’illa.

    Jo pensava que, ya posats, explicarien l’origen d la estàtua, i del temple, amb els foradets aquells don sortia el fum, la font resucitadora… Pero res, haurem desperar fins al final del final del final.

    El nen q a vegades se li ha aparegut al Locke a la selva, es un dels dos aquets, no? Algú ha repassat alguna daquelles escenes?

    Vaia merda! Jo necesito subtitols! Tant costen de fer? Que els faci la pròpia productora i els hi passin a les cadenes!

    M'agrada

  5. Quin capitol!! em sembla un poc capitol per encarar la final. els ultims capitols ens han desvetllat força cosas.
    sabem què és el fum negre, la seva creació, el pq nemesis i jacob se separen i son rivals, xq no es poden fer mal directamen l’un de l’altre…
    d’aquí es després que dspres en el cos de lock necessiti sempre que els altres li facin la “feina bruta”, marxin abans que ell… no?? bueno jo avui he tret forces teories!!! almenys coses més clares…

    M'agrada

  6. Ok, no havia llegit la teva ultima frase,Martí. El nen es jacob.

    Breixo tio eres el puto amo! O eso, o dime de qué web has sacado tu teoria xD porque es genial y cuadra, y ni se me había pasao por la cabeza..!

    M'agrada

  7. Jo crec que l’escena de la 5a temporada és posterior Martí. Lo que no entenc és que si al fum negre actual no l’han pogut matar (ni tant sols amb aquell ganivet que li dona el japo al Sayid, que se suposa era especial), com és possible que mati a la seva “mare” si era ella el fum negre del moment??? Dona que pensar…

    Breixo, muy buena teoría la tuya!

    M'agrada

  8. Joder Breixo, reconozco que yo soy incapaz de estar viendo el capítulo al mismo tiempo que ir interpretando todo esto… será la sangre de guionista, jejeje. Te compro la teoría y la verdad es que me hace comprender un poco más lo que pasa. Ah, y a mí tampoco me convenció la parte del pozo, la rueda, etc. No nos cuentan cómo ha descubierto esto el personaje, y la frase de “Because i’m special” no me vale…

    Àlvaro, si és posterior vol dir que el fum negre ha re-adoptat el cos del mateix tio després que morís? Podria ser… Respecte l’altra qüestió, potser només Jacob o l’altre estaven en capacitats per matar la mare…

    Balcells, jo també crec que podrien tenir llestos els subtítols i enviar-los, però ho deuen fer per precaució, no sé… Pel que van dir a la Fox, conectaran directament amb la senyal que envia la ABC, per això no poden posar subs…

    Globalment, i tal com es presentava el capítol a l’inici, jo m’he quedat amb certes ganes de més.

    M'agrada

  9. Pero a ver, si la mujer fuera el humo negro y éste fuera el guardián de la isla y no Jacob… para qué coño se querría pirar?

    Y es más, qué tendría que proteger entonces? Según ‘Locke’, cuando le explica a Sawyer que Jacob cree que debe proteger la isla y éste le pregunta que “de qué?”, le contesta con un: “De nada, James”.

    M'agrada

  10. Ya, pero la cuestión es si ahí te crees o no lo que dice ‘Locke’… Entonces Jacob ha vivido todo este tiempo engañado, creyendo que hay algo que proteger? Por cierto, tras este capítulo me cae mejor Nemesis que Jacob…

    Ojo a esta parodia. Sencillamente genial!

    M'agrada

  11. Martí, vuelvo a lo de antes. Por qué va a querer salir de la isla el humo negro si fuera el guardián?

    Además, el humo negro es la representación del mal, que escapa de esa ‘fuente de poder’ (lo que, según la ‘madre’, es que lo quieren todos los hombres y que no lograrán).

    En Ab Aeterno, Jacob le explica a Richard que la isla es como un ‘purgatorio’, que mantiene al mal encerrado. En la isla Némesis es quien invita a los hombres que trae Jacob a corremperse, porque cree que está en su naturaleza el pecar. Jacob, en cambio, quiere demostrarle que no es así (su ‘madre’ actuó más cercano a Jacob, alejando a los dos niños de los hombres, diciéndoles lo justo y necesario para que no tuvieran ansias de poder -si ni siquiera sabían qué era la muerte hasta que se lo explican!-). Al final del capítulo, Némesis le pide que le deje marchar, y Jacob le dice que mientras él siga vivo no lo permitirá, y que si le mata, habrá otros que ocuparán su lugar (de guardián), a lo que él responde que “los mataré también”.

    Si el humo negro fuera el guardián de la isla, para qué iba a querer matar a los candidatos? Si quisiera protegerla del resto de la gente y punto, sólo tendría que matarlos a todos y a tomar por culo. Aquí los ‘poderes’ se supone que sólo los tenía en principio la ‘madre’ de los chavales. Si ella fuera el humo negro también, para qué iba a poner tanta regla de mierda? Y encima en contra de ‘su’ sustituto humo negro?

    Que vaya, que Jacob es el bueno. No le déis más vueltas.

    M'agrada

  12. pel que fa a la mort de la mare i némesis, em resulta extrany que mori xq el primer cop que vam veure jacob i némesis jo entenc és posterior a akest capítol, xq se’ls veu com si portessin segles en conflicte. això k ho arreglin.

    jo crec k ha sigut un bon capítol, tot i k hi ha certes coses k no s’expliken (com la roda x fer canvis temporals, etc.), però un es pot imaginar que en els segles posteriors ho construirà x evitar k vingui gent a l’illa.

    jo estic fet un embolic entre el némesis, el jacob, el widmore,… kin lio sobre ki es bo o no, però jo tb he acabat amb la sensació que em cau millor el némesis kel jacob. el veig més humà vaja, i no entenc xq no pot marxar de l’illa abans de ser fum negre.

    enfi, a veure com ens sorprenen

    M'agrada

  13. Borinot, d’aquí deu dies, quan s’hagi acabat la sèrie, no descarto que fem alguna cosa com aquesta…

    Marcos, és coherente lo que dices, lo cual me genera todavía más dudas acerca del capítulo, jejeje. De todos modos, a mí me da un poco de miedo que toda la resolución sea demasiado abstracta… “la fuente de poder”, “la maldad de los hombres”, “el bien contra el mal”. Que por supuesto que serà algo así, pero quiero que me expliquen más detalles.

    Edu, jo també crec que aquesta escena és posterior a la mort de Némesis, i també tot el capítol de Richard. Aquí, Némesis ja es converteix amb el fum negre, en canvi en el capítol actual no.

    Per cert, us heu fixat que és el primer capítol on (excepte els dos flashbacks patilleros a la 1a temporada), no surt cap dels protagonistes incials? Si no m’equivoco…

    M'agrada

  14. He estado leyendo esta entrevista
    http://www.hitfix.com/blogs/whats-alan-watching/posts/exclusive-interview-lost-producers-damon-lindelof-and-carlton-cuse-talk-across-the-sea
    y estoy un poco decepcionado. Los guionistas defienden que es necesario meter nuevos misterios y no sólo ir respondiendo preguntas una tras otra para que la temporada sea interesante. Estoy de acuerdo, pero para que la temporada sea intersante tienen que pasar otras dos cosas: que los nuevos misterios sean interesantes y que la forma en la que respondes los antiguos mole (y a ser posible que dosifiques las respuestas a lo largo de la temporada y no las des todas en un episodio).

    El periodista les pregunta por esto

    y dicen que no lo van a explicar nunca, que saben quién disparaba, pero es muy complicado volvr a reunir a los personajes necesarios para recrear la escena. Yo no es que me muera por saber quién dispara desde la otra canoa, pero en el momento que lo pusieron deberían haber pensado no sólo quiénes eran, sino cómo iban a contarlo. No puede ser que digas son Sayid, Jin y cuatro más que creen que están disparando a nosequién. No, tienes que encajarlo en tu línea temporal. Y, si ahora no encaja en una temporada en la que los personajes no han hecho más que dar paseos sin sentido de un lado a otro, es que lo que pensaste en su momento era un zurullete. Que se habrían desviado mucho par explicar una cosa que no tiene mucha importancia? Coño, pues haberlo pensado para que no requiriese tanta desviación. Además, desviarse de Claire con la permanente y el japo del templo tampoco hubiese sido ninguna trsiteza vamos.

    Lo que me deja un poco deprimido es que no dudo que tengan respuestas para todo, lo que pasa es que no saben cómo dárnoslas de una forma que nos guste. Me da la impresión de que o van a caer a capón como la de los susurros o no van a caer.

    M'agrada

  15. Bah, es lo que venimos diciendo toda la temporada… pero no quiero indignarme por este tema antes de hora, ya tendremos tiempo de repasar todo lo que ha quedado en el aire dentro de una semana.

    Eso sí, de todo lo que dicen en la entrevista me cabrea especialmente lo que dices al final: que tengan explicación para muchas cosas, pero que por excusas como estas no nos las puedan contar. Esto lo hace más frustrante todavía para el espectador.

    Por otra parte, “es necesario meter nuevos misterios y no sólo ir respondiendo preguntas una tras otra para que la temporada sea interesante”. Pues no lo han conseguido, porque la temporada ha sido, globalmente, la menos interesante de todas. Vale que no era cuestión de dedicar todo su contenido a desvelar incógnitas, pero en el fondo es lo que la gente esperaba, así que dudo que hubiera faltado interés.

    En fin, son ellos los responsables y sabrán por qué han decidido hacerlo de una forma u otra, pero creo que no han planteado la última temporada de forma correcta y que van a defraudar a más de uno por culpa de esto.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s