La marca holandesa Philips ha presentat Parallel Lines, una espectacular campanya publicitària per presentar la seva nova línia de televisors en format 21:9, és a dir, amb pantalla ultra panoràmica, equivalent a la proporció cinematogràfica. Fins aquí la publicitat no remunerada (era necessària per posar en situació). Es tracta d’una sèrie de cinc curtmetratges realitzats en col·laboració amb Ridley Scott Associates, productora del famós director nordamericà, de temàtiques i estils molt diferents, però amb un element en comú, el diàleg: “-What is that? -It’s an unicorn. -Never seen one up close before. -Beautiful. -Get away, get away. -I’m sorry”
A partir d’aquestes sis línies de diàleg, s’han creat cinc històries originals i completament diferents entre si. La inclusió dels diàlegs no és igual d’enginyosa en tots els casos, però el cert és que les cinc són d’una qualitat molt alta. A més a més, Ridley Scott Associates ha fet un concurs entre els seus realitzadors per acabar escollint el sisè i últim curt que completarà la campanya Parallel Lines. Aquests són els cinc títols. Particularment, em quedo amb The Gift per l’espectacularitat dels seus efectes especials i DarkRoom per les sensacions que genera i la seva clara reminiscència a Blade Runner.
- DarkRoom de Johnny Hardstaff
- El Secreto de Mateo de Greg Fay
- The Hunt de Jake Scott
- Jun and The Hidden Skies de Hi-Sim
- The Gift de Erik Rinsch
Per ara, els curts s’han de veure amb la imatge de la pantalla del televisor en qüestió, és el petit handicap que suposa el fet que sigui una campanya publicitària. Recomano fervorosament veure’ls en HD i pantalla completa.
Font: Pixel y Dixel
és una de les millors coses que he vist en publicitat mai, la veritat!
M'agradaM'agrada
Que maco seria que moltes més campanyes publicitàries promoguessin la creació de curtmetratges com aquests. Què millor per anunciar la qualitat d’imatge i so d’un televisor que produir cinc exemples que ho demostrin i representar com es veurien amb aquest aparell… si em sobressin els diners, me la comprava ara mateix! jeje.
M'agradaM'agrada
Marti si t’agraden aquests donali una ullada als curts de BMW, a youtube els tens.
“En 2001, BMW lanzó una de las campañas más innovadoras y exitosas de los últimos años: BMW Films, una serie de películas de corta duración especialmente diseñadas para ser vistas en internet. Dirigidos por algunos de los mejores directores de Hollywood (John Frankenheimer, Ang Lee, Guy Ritchie, etc.”
I en quant als televisors, aixo esta molt be pero amb moltissimes pelicules tindriem bandes negres, totes les filmades amb relacio 1.85:1, practicamente el 100% de les series, i algunes pelicules com ben-hur que tenen una relacio d’aspecte superior al 21×9 tambe tindrien bandes a dalt i abaix. A mi ja em fa por que aquest format es popularitzi i la gent vulgui veure a pantalla completa emisions 4:3 o 1.85:1 quina manera de deformar la imatge!
M'agradaM'agrada
Em sona aquesta campanya… al vídeo del Guy Ritchie sortia la Madonna oi? (como no). Ja la recuperaré…
Pel que fa als televisors, per començar, jo dubto molt que a curt termini s’estengui aquest de 21:9. És més, pot ser que quedi com un capritxo de Philips si no els hi funciona. En tot cas, el nom del model és Philips Cinema 21:9, o sigui que crec que està pensat per un ús pràcticament exclusiu per a veure pel•lícules, o sigui, un capritxo. Suposo que, en cas de trobar-se amb altres formats, com tu dius, apareixen les barres negres o la imatge queda enquadrada al centre de la pantalla (com fa ara TV3 amb els anuncis en 4:3), no crec que es deformi o faci un escalat. Vaja, que no li veig gaire sortida a nivell domèstic al 21:9.
Ara bé, veure una pel•lícula en aquesta tele ha de ser fantàstic.
M'agradaM'agrada